Keluarga Besar KUA Boyolali

Pisah kenal Kepala KUA Kec. Boyolali berpose bersama P3N se Kecamatan Boyolali

Kepala KUA Kec. Boyolali

Kepala KUA Kec. Boyolali, H. Kusaeni, S.PdI memberi sambutan dalam rakor P3N Se-Kec. Boyolali

Rakor dan Pembinaan Penyuluh

Rakor dan Pembinaan Penyuluh Agama Islam Fungsional dan Honorer Kecamatan Boyolali

Pelatihan Khatib dan Da'i Muda

Pelatihan Khatib dan Da'i muda merupakan salah satu program tahunan dari KUA Kec. Boyolali dan Penyuluh Agama Islam Kec. Boyolali dan mendapat respon baik dari masyarakat

KUA Kec. Boyolali

Pintu masuk KUA Kec. Boyolali...Monggo Pinaraak..

Minggu, 21 November 2010

ISTIGHFAR LAN TAUBAT, KUNCINIPUN RIZKI LAN KABERKAHAN

Dening : Muhammad Isnaeni

اَلْحَمْدُ ِللهِ اَّلذِي نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُورِ اَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ اَعْمَلِنَا مَنْ يَهْدِاللهُ فَلاَمُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ وَلِيًّا مُرْشِدًا. اَشْهَدُ اَنْ لاَاِلَهَ اِلاَاللهُ وَحْدَهُ لاَشَرِيْكَ لَهُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ نَبِيَّ وَلاَ رَسُولَ بَعْدَهُ. اَللَّهُمَ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَاِركْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى َالِهِ وَصَحْبِهِ اَجْمَعِيْنَ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِاءِحْسَانٍ اِلَى يَوْمِ الّدِيْنِ. اَمَّا بَعْدُ فَيَا عِبَادَ اللهِ اُوصِيْكُمْ وَنَفْسِى بِتَقْوَى اللهِ وَطَاعَتِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُوْن

Ma'asyirol Muslimin wa Zumrotal Mukminin rahimakumullah

Wonten ing mimbar jum'ah siang punika, kaparengna kula ngandhani awak kula piyambak, saha ngaturi pepemut dhumateng panjenengan sedaya, sumangga tansah sami syukur dhumateng Allah. Inggih awit sedaya ingkang kula lan panjenengan raosaken menika, sejatosipun namung peperingipun Allah. Lan sumangga tansah ningkataken kualitas iman tuwin takwa, inggih awit namung iman lan takwa menika sak sae-sae-nipun sangu kangge ngadhepi dinten kiamat benjang.

Para Jama'ah ingkang tansah winantu ing rahmating Allah.

Nyambut damel kangge ngupadi rizki pancen asring nelasaken wekdal. Pramila wonten saperangan kaum muslimin ingkang nggadahi pemanggih, bilih menawi priyantun menika samsaya kenceng hanggenipun gegondhelan kaliyan Islam, mila badhe saget ngirangi rizkinipun. Malah kepara wonten malih ingkang hanggadhahi pemanggih, menawi kepingin gampil pados rizki lan kemapanan ekonomi, mila kedah nilar paugeran-paugeraning Islam, mliginipun babagan hukum halal lan haram.

Priyantun ingkang kados menika wau supe utawi namung ethok-ethok lali, bilih Allah menika paring syari'at mligi namung kangge perkawis akhirat kemawon. Kamangka Allah SWT paring syari'at utawi paugeran-paugeran agami punika, ugi supados manungsa saget nggayuh kabegjan lan kamulyan wonten ing donya

Kados dene pangandikanipun Anas Radhiallahu 'anhu ingkang kariwayataken dening Imam Bukhari :

كَانَ أَكْثَرُ دُعَاءِ النَّبِيِّ : رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ.

"Satemene donga kang asring kaucapake dening Nabi yaiku , 'Dhuh Pangeran kawula, mugia Paduka kersa paring dhumateng kawula, kesaenan wonten ing donya saha ing akhirat, lan mugia Paduka kersa nebihaken kawula saking siksa neraka."

Ma'asyirol Muslimin a’azza kumullah

Allah lan Rosulipun sampun paring pitedah dhumateng kawulanipun nalikanipun badhe nyambut damel utawi ngupadi rizki. Pramila, menawi kaum muslimin kersa nyadari lan nglampahi pitedahipun, mangka Allah badhe paring gampil henggenipun pados rizki saking arah pundi kemawon, lan Allah ugi badhe paring kaberkahan saking langit lan bumi. Pramila, wonten ing wekdal khutbah menika, kaparengna badhe katerangaken sabab-sababipun sedaya kalawau, inggih supados pemahaman kula lan panjenengan sedaya mboten klentu nalikanipun badhe ngupadi rizkinipun Allah SWT.

Salah satunggaling sabab ingkang baku, rizki saget tumurun inggih menika istighfar (nyuwun pangapuntun) lan taubat. Kados pangandikanipun Nabi Nuh as dhumateng kaumipun :




"Banjur aku dhawuh, "Padha nyuwuna pangapura marang PangeranMu, Satemene Panjenengane (Allah) iku Maha Paring Pangapura. Awit Panjenengane (Allah) kuwasa ngirimake udan kang deres banget, kuwasa nambahi bandha donyamu lan anak-anakmu, saha kuwasa ndadekake pekarangan kang mili bengawan." (Q.S. Nuh : 4)

Ingkang kasebat istighfar lan taubat wonten ing ngriki, mboten namung sekedar wonten ing lisan kemawon, ingkang mboten ngantos konjem wonten ing manah, saha ingkang mboten wonten pengaruhipun wonten ing tumindak padintenan. Ananging ingkang kasebat istighfar , kados dene ingkang katerangaken dening Imam Ar-Raghib Al Asfahani, inggih menika : "nyuwun pangapunten kanthi sarana ucapan lan tindakan saha mboten namung winates ing lesan kemawon."

Dene ingkang kasebat taubat inggih manika :

1. nilaraken sedaya dosa lan tumindak maksiyat,

2. rumaos getun awit dosa ingkang sampun katindakaken,

3. mboten mangsuli tumindak dosa malih, saha

4. asring nindakaken kesaenan kangge nglintoni tumindak dosa ingkang sampun katindakaken.

Sekawan syarat menika mutlak, pramila dereng kasebat takwa menawi tasih wonten syarat ingkang dereng dipuntindakaken. Menawi taubat-ipun menika wonten kaitanipun kaliyan hak-hak kamanungsan, sekawan syarat ing ngajeng katambah setunggal, inggih menika kedah mbebasakan dhiri saking hak tiyang sanes. Menawi menika arupi bandha utawi arta, mila kedah enggal kawangsulaken lan menawi arupi had (hukuman), pramila kedah ngaturi kesempatan kangge tiyang kala wau males, dene menawi arupi ghibah (ngrasani), mila kedah enggal nyuwun pangapunten.

Ma'asyirol Muslimin rahimakumullah

Al Hafidz Ibnu Katsir wonten ing tafsiripun ngendika : "Makna Q.S Nuh ayat 10-12 yaiku, menawa sira padha taubat marang Allah, nyuwun pangapura marang Panjenengane, mangka Allah bakal nambahi rizki marang sira. Panjenengane (Allah) bakal nurunake banyu udan sarta kaberkahan saka langit, ngetokake kanggo sira kaberkahan saka bumi, nuwuhake tetanduran, nambahi bandha donya lan keturunan, ndadekake pekarangan padha tuwuh woh-wohan kang akeh sarta ndadekake kali-kali padha mili kanggo sira kabeh nalika padha arep nenandur.

Imam Al Qurtubi nyebataken saking Ibnu Shabih, bilih nate wonten salah satunggaling priyantun jaler sambat kalian Al Hasan Al Bashri awit gersangipun bumi saha kathahipun siti ingkang sami nela. Lajeng Al Hasan Al Bashri ngendika kaliyan tiyang kala wau, "Enggal njaluka pangapura marang Allah". Wonten malih ingkang sambat awit saking miskin lan fakiripun, lajeng piyambakipun ngendika, "Enggal njaluka pangapura marang Allah." Wonten malih ingkang sowan dhateng Hasan Bashri supados dipun dongaken enggal pinaringan putra, jawabipun sami, "nyuwuna pangapura marang Allah.". Lan nalikanipun wonten priyantun ingkang sambat awit gagal panen, jawabipun ugi sami, "Istighfar-a marang Allah."

Ma'asyirol Muslimin rahimakumullah ...

Wonten ing Q.S Hud ayat 52, ugi kasejarahaken seruanipun Nabu Hud as dhateng kaumipun supados sami istighfar marang Allah.



"Lan (Hud paring dhawuh), "Hai kaumku, njaluka pangapura marang Pangeranmu banjur enggal tobat-a marang Panjenengane, mangka Allah bakal nurunake udan kang deres saha nambahi kekuatan kanggo sira. Lan aja pisan-pisan sliramu mbaleni tumindak dosa."

Dening Ibnu Katsir ayat kasebat dipuntafsiraken, bilih menawi kula lan panjenengan sedaya kersa istighfar lan taubat dhumateng Allah, pramila Allah badhe paring gampil hanggenipun pados rizki, paring kelancaran hanggenipun ngadhepi sedaya urusan, saha tansah njagi pribadi kula lan panjenengan sedaya."

Wonten ing Q.S Hud ayat 3, katerangaken :



"Lan padha njaluka pangapura lan taubat marang Pangeranmu, (mula menawa sira padha gelem nglakoni), mangka Allah bakal paring kanikmatan kang apik saha terus-menerus marang sira nganti tekane wektu kang wus ditemtokake. Lan Panjenengane (Allah) bakal paring piwales marang wong kang padha duwe kautamaan. Ananging menawa sira pada mlengos marang Allah, mangka satemene aku wedi marang siksane kang banget nggegirisi ana ing dina kiamat."

Hanggenipun nafsiraken ayat menika, Imam Al Qurthubi paring piwucal, "Wohing istighfar lan taubat yaiku Allah bakal paring kanikmatan kanthi pirang-pirang manfaat, kang arupa longgare rizki lan makmuring urip. Saha Allah ora bakal paring siksa marang wong kang gelem istghfar lan taubat."

Ma'asyirol Muslimin A’azza kumullah

Wonten ing salah satunggaling hadits, Rosul nate paring pangandika :

مَنْ أَكْثَرَ اْلاِسْتِغْفَارَ جَعَلَ اللهُ مِنْ كُلِّ هَمٍّ فَرَجًا وَمِنْ كُلِّ ضِيْقٍ مَخْرَجًا وَرَزَقَهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَحْتَسِبُ.

"Sing sapa wonge padha gelem ngokeh-ngokehake istighfar, mangka Allah bakal paring solusi (jalan keluar) nalika rupek lan susah, lan Allah bakal paring rizki (kang halal) saka arah ngendi wae kang ora dinyana-nyana."

Awit saking punika, menawi kula lan panjenengan sedaya ngersakaken rizki ingkang kathah lan barokah, pramila kedah asring ngathah-ngathahaken istighfar. Inggih menika istighfar ingkang mboten namung winates lisan kemawon, awit menawi kados makaten menika sami kemawon ngapusi (goroh)

بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ. فَاسْتَغْفِرُوْهُ، إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.



SYUKUR MENIKA TANPA SAMBAT LAN NGGRUNDEL

Dening : Muhammad Isnaeni



اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ غَافِرِالذَّنْبِ وَقَابِلِ ِلتَّوْبَةِ وَشَدِيْدِالعِقَابِ ذِى الطَّوْلِ، لاَ إِلَهَ إِلاَّهُوَإِلَيْهِ الْمَصِيْرُ.

أَشْهَدُ أَنْ لاَإِلَهَ إِلاَّاللّٰهُ وَحْدَهُ لاَشَرِيْكَ لَهْ، بِيَدِهِ التَّوْفِيْقُ وَلْهِدَايَةُ. وَأَشْهَدُاَنَّ مُحَمَّدًَ عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهْ

اللّٰهُمَّ صَلِّى وَسَلِّمْ عَلَى عَبْدِكَ وَرَسُوْلِكَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍِ وَعَلَى اٰلِهِ وَصَحْبِهِ وَالتَّبِعِيْنَ لَهُمْ بِإِحْسَانٍِ إِلَى يَوْمِ ِلْقِيَامَةِ.

اَمَّابَعْدُ، فَيَا عِبَادَاللّٰهِ، أُوْصِيْكُمْ وَإِيَّايَ بِتَقْوَى اللّٰهِ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَتَمُوْتُنَّ إِلاَّوَاَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ

Jama'ah Sholat 'Id yang Dirahmati Allah

Sedaya pangalembana namung kagunganipun Allah. Maha Suci Allah ing wekdal enjing lan sonten. Maha Suci Allah ing Maha Wilasa lan Kawasa, ingkang paring pangapunten dhateng sadaya dosa. Namung dhumateng Panjenenganipun, kula lan panjenengan sedaya ngaturaken panuwun lan nyuwun pitulungan.

Kula hanyekseni bilih mboten wonten Pengeran ingkang pantes kasembah kajawi namung Allah. Sholawat lan salam mugia katur dhumateng Rosulullah Muhammad SAW, dhumateng sedaya keluwarganipun lan para shohabatipun.



Kaum Muslimin Rahimakumullah

Wonten ing wanci siang punika, kula lan panjenengan sedaya kedah langkung kathah hanggenipun ngaturaken panuwun tuwin syukur dhumateng Allah. Awit sedaya rohmat lan kanugrahanipun sampun ka-luber-aken dhumateng kula lan panjenengan sedaya. Kula lan panjengan sedaya saget ngraosaken saha mirsani, bilih ing wekdal punika, kathah sanget priyantun-priyantun ingkang mboten kersa ndhadha dhumateng nikmatipun Allah. Adatipun, senesipun mboten kersa ndhadha (ngakoni), priyantun kathah kala wau kenyih (sambat/nggrundel), alias "terlalu banyak mengeluh dan menggerutu". Malah kepara, hanggenipun sambat/nggrundel kalawau samsaya dangu samsaya kathah lan sora.

Ingkang miskin ngeluh/sambat/nggrundel awit mboten nggadhahi arta. Ingkang sugeh sambat awit angelipun nagih utang. Ingkang tuna/rugi sambat modalipun suda mangka menika utang saking bank. Kepara ingkang bathi kemawon ugi sambat, awit bathi-nipun tasih karaosaken kirang. Ingkang kakung ngeluh awit angelipun pados arta, dene ingkang estri sambat/ngeluh awit arta saking kakungipun kangge blanja mesthi kirang. Guru sambat/ngeluh awit arta sertifikasi mboten enggal kaparingaken. Murid sambat awit angelipun nggarap pendadaran (ulangan). Ingkang dagang ngeluh awit kathah ingkang ngutang. Dokter ngeluh awit pasien-ipun dados kirang. Pasien sambat awit awit awisipun nebus rumah sakit lan obat-obatan. Malah kepara kathah sanget masyarakat ingkang sambat, anggota DPR sambat, pejabat lan mantan pejabat sambat. Pramila ngantos mboten saget ka-etang sepinten kathah-ipun ingkang sambat.



Para Jama'ah rahimakumullah

Priyantun-priyantun kalawau mboten rumaos, bilih naliko sambat utawi nggrundel kalawau, suku lan astanipun tasih saget kaginakaken kanthi normal, mboten kobong amargi wedhus gembel mbledhosing gunung Merapi. Sedaya kulawarganipun tasih wetah lan komplit, mboten wonten ingkang kerem ing laut amargi gelombang tsunami ing Mentawai Sumatera Barat. Priyantun kalawau mboten rumaos, bilih nalika sambat/ngeluh kalawau, netranipun tasih saget kaginakaken kangge mirsani endahing donya, awit mboten pikantuk dampak abu vulkanik Gunung Merapi. Priyantun kalawau ugi mboten rumaos, bilih nalika sambat, nembe kemawon dhahar eca lan sekeca, mboten kados para pengungsi ing Mentawai Sumatera Barat lan sak-ngandhap-ipun Gunung Merapi.



Para Jama'ah Rahimakumullah

Kenging menapa kok sambat? Mangka menawi kula lan panjenengan kersa mirsani, wiwit dusun ngantos kitha, sampun kathah wewangunan-wewangunan ingkang sae lan endah. Sepeda motor merk menapa kemawon wira-wiri ing ratan. Mobil-mobil alus lan kempling sami nggremet ing pundi kemawon. Stasiun TV lan Pemancar Radio swasta tuwuh ing saben-saben kitha. Listrik sampun mlebet ing dusun-dusun.

Saben-saben griya mesthi kagungan TV, kepara malah mboten namung setunggal. Menapa malih ingkang naminipun HP, wiwit tukang becak, bakul bakso, tukang ngarit ngantos pegawai lan pejabat, sedaya kagungan HP. Ananging, kenging menapa kok tasih sambat? Kados-kados gesang kula lan panjenengan sedaya menika sarwa angel. Kados-kados nembe kemawon kebledhosan Gunung Merapi lan ombyaking tsunami. Kados-kados sampun mboten wonten malih nikmatipun Allah ingkang tasih saget dipun-syukuri.



Para Sedherak, Rahimakumullah

Sejatosipun, menawi kersa menggalih, bilih sedaya punapa ingkang kula lan panjenengan sedaya tampi lan raosaken siang punika, sejatosipun nikmat lan rohmat saking Allah. Nikmatipun Allah menika ageng lan kathah sanget. Kula lan panjenengan sedaya hanggenipun mendhet sarwa kontan, tanpa kedah mbayar.



"Lan (elinga) nalika Pangeranmu paring dhawuh, "Satemene menawa sira gelem syukur, mesthi Aku bakal nambah (nikmat) kanggo sira, lan menawa sira ora ngrumangsani (nikamt-nikmatKu), mangka satemene bebendu-Ku banget nggegirisi." (Q.S Ibrohim : 7)



Kanthi menika, kula lan panjenengan sedaya, tansah dipun-enget-aken dening Allah, supados tansah kersa syukur tuwin matur nuwun. Lan insya Allah tasih kathah sanget perkawis-perkawis ingkang prelu dipun-syukuri, mliginipun ing badan kula panjenengan piyambak, saha ing sakiwa-tengen kula lan panjenengan.

Allah paring dhawuh :




"Elinga marang Aku, mangka Aku mesthi bakal eling marang sira. Lan padha syukur-o marang Aku, lan aja pisan-pisan sira ora ngakoni marang nikmat-nikmatKu." (Q.S. Al Baqoroh : 125)



Para jama'ah ingkang binektenan

Syukur awit nikmat-nikmatipun Allah punika saget katindakaken kanthi cara :

1. Ndada (ngakoni) wonten ing manah;

2. Mungelaken raos syukur ing lisan, kanthi atur "alhamdulillah"; lan

3. Ngginakaken nikmat kalawau, jumbuh kaliyan dhawuh lan pikajengipun ingkang Maha Paring Nikmat.

Tiga-tiganipun kedah katindakaken sedaya kanthi saestu. Mboten kawastanan syukur, menawi hanggenipun mbuktekaken namung winates ing lisan kemawon. Menawi kula lan panjenengan sedaya syukur awit tirah-ipun bandha, nanging mboten kersa paring sedakah, temtu kemawon syukur ingkang ka-ucapaken namung lelamisan, punapa malih menawi ngaku syukur, nanging tansah sambat/nggrundel.

Pramila menawi saben-saben pribadhi sampun kersa sami syukur, temtu masyarakat kula panjenengan badhe dados ayem tentrem saha tansah pikantuk rohmat lan berkahing Allah SWT.

بَارَكَ الله ُلِى وَلَكُمْ فِي اْلقُرْاَنِ اْلعَظِيمِ وَنَفَعَنِى وَاِيَّكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلاَيَاتِ وَذِكْرِاْلحَكِيْمِ وَتَقَبَّلَ الله ُمِنَا وَمِنْكُمْ تِلاَوَتَهُ اِنَهُ هُوَالسَّمِيْعُ اْلعَلِيْمِ

Senin, 01 November 2010

Pelaksanaan Perkawinan dengan Wali Hakim di Kantor Urusan Agama


Perkawinan amat penting bagi kehidupan manusia, baik perseorangan ataupun kelompok dengan jalinan perkawinan yang sah, pergaulan laki-laki dan perempuan terjadi secara terhormat sesuai kedudukan manusia sebagai makhluk yang berkehormatan di antara makhluk tuhan lainya. Allah SWT telah menetapkan cara-cara tersendiri dalam menjalani hidup dengan berpasang-pasangan. cara-cara tersebut diatur dalam lembaga perkawinan, Hal ini sesuai dengan keberadaan islam sebagai Agama fitrah yang datang bukan untuk membunuh kecenderungan-kecenderungan manusia, melainkan untuk membimbing dan mengarahkan sesuai kehendak sang pencipta.

Pengertian perkawinan menurut UU No.1 tahun 1974 adalah ikatan lahir batin antara seorang pria & seorang wanita sebagai suami istri dengan tujuan untuk membentuk keluarga yang bahagia & kekal berdasarkan Ketuhanan Yang Maha Esa. Berdasarkan ketentuan pasal 2 ayat 1, UU Perkawinan maka suatu perkawinan adalah sah apabila dilakukan menurut hukum masing-masing agamanya dan kepercayaannya itu, hal ini dapat di pakai sebagai dasar hukum berlakunya hukum perkawinan islam di indonesia sebagai peraturan khusus di samping peraturan umum yang di atur dalam Undang-Undang perkawinan untuk warga negara Indonesia yang beragama Islam, yang kebanyakanmenganut ajaran dari mahzab Syafi'i.

Menurut hukum islam, perkawinan antara mempelai laki-laki dengan mempelai perempuan dilakukan di depan dua orang saksi laki-laki dengan menggunakan kata-kata ijab kabul. Ijab di ucapkan pihak perempuan yang menurut kebanyakan fuqaha dilakukan oleh walinya atau wakilnya, sedang kabul adalah pernyataan menerima dari pihak laki-laki.

Di dalam negara yang berdasarkan hukum segala sesuatu yang ada hubungan perilaku atau tingkah laku manusia harus di atur sedemikian rupa, sehingga sesuai dengan kaedah-kaedah hukum yang berlaku. Sehubungan dengan hal tersebut perkawinan di Indonesia harus di lakukan di hadapan Pegawai Pencatat Nikah (PPN) bagi yang beragama islam.Pegawai Pencatat Nikah mempunyai kewenangan yang jelas dalam peraturan perundangundangan di Indonesia sejak dikeluarkanya Undang-Undang Nomor 22 tahun 1946 Jo Undang-Undang Nomor 32 tahun 1954, sampai sekarang yang berkaitan dengan perkawinan di Indonesia.

Setiap perkawinan harus dilangsungkan di hadapan Pegawai Pencatat Nikah agar mempunyai kedudukan yang kuat menurut hukum, Ia sebagai pegawai negri yang di angkat oleh Menteri Agama pada tiap-tiap kantor Urusan Agama Kecamatan. tugas pokok pembantu PPN di atur dalam peraturan Menteri Agama nomor.2 tahun 1989 yaitu membantu pegawai pencatat nikah dalam melaksanakan pelayanan nikah dan rujuk serta melaksanakan pembinaan kehidupan beragama Islam di desa, dengan demikian PPN masing masing mempunnyai tugas dan fungsi yang jelas, karena ditetapkan dengan peraturan yang berlaku.

UU perkawinan tidak terlepas dari hukum perkawinan yang diatur dalam Kompilasi Hukum Islam, syarat sah dan rukun sebuah perkawinan salah satunya adalah Wali nikah pengertian dan dasar hukum adanya wali nikah terdapat dalam pasal 1(b)tentang devinisi wali adalah”wali nikah yang di tunjuk oleh Menteri Agama atau Pejabat yang di tunjuk olehnya yang di beri hak dan kewenangan untuk bertindak sebagai wali nikah, selanjutnya dalam Kompilasi Hukum Islam yang membahas tentang wali nikah terdapat pada pasal 19-23 dan menurut Undang-Undang No.1 Tahun 1974 tentang perkawinan yang mengatur Wali nikah pada pasal 6(1-6).

Pernikahan tidak dapat berlangsung dengan tindakan atau ucapan perempuan itu sendiri. Sebab, perwalian merupakan syarat yag harus terpenuhi demi keabsahan akad nikah. Dan yang mengakadkan haruslah seorang Wali yang berhak. Dasarnya Firman Allah:
Qs.An-Nur(24): 32

dan kawinkanlah orang-orang yang sedirian diantara kamu, dan orang-orang yang layak (berkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya. dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya) lagi Maha mengetahui."

Wali dalam kaitannya perkawinan dibedakan menjadi tiga (3):

a. Wali Nasab, ialah laki-laki yang beragama islam yang berhubungan darah dengan calon mempelai wanita dari pihak ayah.

b. Wali Hakim, ialah pejabat yang di tunjuk oleh Mentri Agama atau pejabat yang ditunjuk olehnya untuk bertindak sebagai wali nikah bagi calon mempelai perempuan yang punya wali.

c. Wali Muhakam, ialah seorang yang beragama islam di angkat oleh kedua calon suami-istri untuk bertindak sebagai wali dalam akad nikah.

Kedudukan wali sangat penting sebagaimana diketahui bahwa yang berhak menjadi wali nikah terhadap seorang wanita adalah hak bagi wali nasab apabila wali nasab tidak ada dan wali ghaib juga tidak ada maka perwalian pindah ke tangan wali hakim.

Dalam hal seorang wanita tidak mempunyai wali sama sekali, para fuqoha telah sepakat tentang kebolehanya menggunakan wali hakim, tetapi hal perkawinan dengan wali hakim yang disebabkan oleh faktor yang lain, ternyata masih terdapat perbedaan pendapat.

Apabila wali tidak mau menikahkan, apakah diperbolehkan menggunakan wali hakim?

Jika wali tidak mau menikahkan, harus dilihat dulu alasannya, apakah alasan syar’i atau alasan tidak syar’i. Alasan syar’i adalah alasan yang dibenarkan oleh hukum syara’, misalnya anak gadis wali tersebut sudah dilamar orang lain dan lamaran ini belum dibatalkan, atau calon suaminya adalah orang kafir (misal beragama Kriten/Katholik), atau orang fasik (misalnya pezina dan suka mabok), atau mempunyai cacat tubuh yang menghalangi tugasnya sebagai suami, dan sebagainya. Jika wali menolak menikahkan anak gadisnya berdasarkan alasan syar’i seperti ini, maka wali wajib ditaati dan kewaliannya tidak berpindah kepada pihak lain (wali hakim) (Lihat HSA Alhamdani, Risalah Nikah, Jakarta : Pustaka Amani, 1989, hal. 90-91)



Jika seorang perempuan memaksakan diri untuk menikah dalam kondisi seperti ini, maka akad nikahnya tidak sah alias batil, meskipun dia dinikahkan oleh wali hakim. Sebab hak kewaliannya sesungguhnya tetap berada di tangan wali perempuan tersebut, tidak berpindah kepada wali hakim. Jadi perempuan itu sama saja dengan menikah tanpa wali, maka nikahnya batil. Sabda Rasulullah SAW,”Tidak [sah] nikah kecuali dengan wali.” (HR. Ahmad; Subulus Salam, III/117).


Namun adakalanya wali menolak menikahkan dengan alasan yang tidak syar’i, yaitu alasan yang tidak dibenarkan hukum syara’. Misalnya calon suaminya bukan dari suku yang sama, orang miskin, bukan sarjana, atau wajah tidak rupawan, dan sebagainya. Ini adalah alasan-alasan yang tidak ada dasarnya dalam pandangan syariah, maka tidak dianggap alasan syar’i. Jika wali tidak mau menikahkan anak gadisnya dengan alasan yang tidak syar’i seperti ini, maka wali tersebut disebut wali ‘adhol. Makna ‘adhol, kata Syaikh Taqiyuddin An-Nabhani, adalah menghalangi seorang perempuan untuk menikahkannya jika perempuan itu telah menuntut nikah. Perbuatan ini adalah haram dan pelakunya (wali) adalah orang fasik (Taqiyuddin An-Nabhani, An-Nizham Al-Ijtima’i fi Al-Islam, hal. 116). Firman Allah SWT :


…maka janganlah kamu (para wali) menghalangi mereka kawin lagi dengan bakal suaminya, apabila telah terdapat kerelaan di antara mereka dengan cara yang ma’ruf.” (TQS Al-Baqarah : 232)


Jika wali tidak mau menikahkan dalam kondisi seperti ini, maka hak kewaliannya berpindah kepada wali hakim (Imam Asy-Syirazi, Al-Muhadzdzab, II/37; Abdurrahman Al-Jaziri, Al-Fiqh ‘ala Al-Madzahib Al-Arba’ah, IV/33). Hal ini berdasarkan sabda Rasulullah SAW,”…jika mereka [wali] berselisih/bertengkar [tidak mau menikahkan], maka penguasa (as-sulthan) adalah wali bagi orang [perempuan] yang tidak punya wali.” (Arab : …fa in isytajaruu fa as-sulthaanu waliyyu man laa waliyya lahaa) (HR. Al-Arba’ah, kecuali An-Nasa`i. Hadits ini dinilai shahih oleh Ibnu ‘Awanah, Ibnu Hibban, dan Al-Hakim, Subulus Salam, III/118).


Yang dimaksud dengan wali hakim, adalah wali dari penguasa, yang dalam hadits di atas disebut dengan as-sulthan. Imam Ash-Shan’ani dalam kitabnya Subulus Salam II/118 menjelaskan, bahwa pengertian as-sulthan dalam hadits tersebut, adalah orang yang memegang kekuasaan (penguasa), baik ia zalim atau adil (Arab : man ilayhi al-amru, jaa`iran kaana aw ‘aadilan). Jadi, pengertian as-sulthaan di sini dipahami dalam pengertiannya secara umum, yaitu wali dari setiap penguasa, baik penguasa itu zalim atau adil. (Bukan hanya dari penguasa yang adil). Maka dari itu, penguasa saat ini walaupun zalim, karena tidak menjalankan hukum-hukum Islam dalam kehidupan bermasyarakat dan bernegara, adalah sah menjadi wali hakim, selama tetap menjalankan hukum-hukum syara’ dalam urusan pernikahan.


Untuk mendapatkan wali hakim, datanglah ke Kepala KUA Kecamatan tempat calon mempelai perempuan tinggal. Hal ini karena di Indonesia sejak 14 Januari 1952 berdasarkan Peraturan Pemerintah No. 1 Tahun 1952, wali hakim dijalankan oleh Kepala KUA Kecamatan, yang dilaksanakan oleh para Naib yang menjalankan pekerjaan pencatatan nikah dalam wilayah masing-masing. Peraturan ini berlaku untuk wilayah Jawa dan Madura. Sedang untuk luar Jawa dan Madura, diatur dengan Peraturan Pemerintah No. 4 Tahun 1952 dan mulai berlaku mulai tanggal 1 Juli 1952

tes

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More